Repmånad

Handling: Televerksarbetaren Jonsson ska på repmånad och följs till tåget av sin mamma. Väl framme på regementet träffar han sina gamla polare med Löfgren i spetsen. Repövningen urartar snart eftersom deltagarna är helt inställda på att jaga brudar, dansa på stadshotellet och få i sig mat och dryck som inte alls kommer från markan.

År: 1978
Regissör: Peter Hald Lasse Åberg
Originaltitel: Repmånad
Alternativ titel:Repmånad eller Hur man gör pojkar av män
Alternativ titel:The Call-up
Bengt Berger
Malou Berg
Monica Dominique

Copyright Europa Film

Får nog ge en 1:a, var inte mycket att se det här. Svårt att säga om igenkänningsfaktorn från lumpen är positiv eller en belastning för filmen, med tanke på betyget och att jag gjort lumpen så lutar det åt det senare.

Godkänd svensk klassiker. Inget speciellt tyckte jag.

en bra film med nra skådespelare.

klinger

Det här är roligt , det är ju en försmak av stig helmer sedan har man ju loffe karlsson som gör en lysande roll .

Givetvis hjälper det om man gjort lumpen själv för att uppskatta filmen fullt ut men de flesta har nog lite behållning av filmen .

Getosten

Tycker den här filmen är riktigt bra, många roliga skämt, och Janne Loffe Carlsson är nog roligast i denna filmen!

martin88

Den har sina brister helt klart men är studtals riktigt rolig! Klart sevärd! Svag 3:a!

anddav507

Såg den på TV för cirka fyra-fem dagarsen.
"Repmånad" är en mittimellanfilm.
Den kan absolut inte mäta sig med "Sällskapsresan" som är Åbergs verkliga mästerverk.
Men Repmånad är som en amerikansk komedi: Du skrattar, men det är bara lite smågarv.