Flimmer

1,5

Handling: Någonting bubblar under ytan i det lilla samhället Backberga. I centrum står det utarmade telecombolaget Unicom, ortens forna storbolag som gör sitt bästa för att hänga med i nutidens modernisering, dess anställda och en grupp militanta elallergiker. När ett oförklarligt strömavbrott drabbar samhället startar en dramatisk kedjereaktion av händelser, missöden, möten och kärleksaffärer som skapar nya möjligheter för den kärlekstörstande kontoristen Kenneth och de andra invånarna i orten...

År: 2012
Anki Larsson
Svante Grundberg
Ronny Eriksson

Copyright Nordisk Film

En dötråkig film som inte ens Bergqvist kan rädda upp. Man skruvar på sig efter redan en timme. Filmen är mörk och dyster och när ingenting händer sjunker filmen ännu lägre ner i betygsskalan. Filmen har punktvis någon rolig scen men mer är så är det inte. En etta är vad jag kan ge filmen, inte mer. Det känns tråkigt med tanke på att trailern lockar till skratt samt att Bergqvist enligt mig är riktigt charmig och rolig. Här försvinner han bort och kommer inte riktigt till sin rätt. Han hamnar i filmens fack; tråkig gubbe - vilket är väldigt trist.

Haha! En riktigt skum film, som tack vare det tillslut blev underhållande för att den var så dålig. Svag tvåa.

Biopremiär: 2012-09-21