Kvarteret Skatan reser till Laholm

Handling: Sommaren närmar sig och det är dags för vännerna i Kvarteret Skatan att spika de traditionella gemensamma semesterplanerna. Men allt är inte som det brukar. Det strävsamma paret Magnus och Frida bestämmer sig för att fira semester på egen hand för att rädda sin relation som gått i stå. Jenny, gängets eviga singel, har hittat ”Den stora kärleken” och tänker tillbringa en romantisk sommar med honom i Saint Tropez. Alla i kompisgänget kan tänka sig att bryta traditionen utom Ulf som ser den gemensamma semestern som årets höjdpunkt. Utan att tveka ljuger han ihop en historia som får vännerna att än en gång fira gemensam semester. Men – ingenting blir såklart som planerat…

År: 2011
Klara Zimmergren

Copyright SF Film

Svag 3:a / 3-

martin88

Serien är bland det roligaste och bästa i svensk tv-historia. Filmen är inte i alls samma klass, men fungerar i brist på annat.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Roligare än vad jag föreställt mej. Men skulle aldrig köpa den.

En ganska rolig och underhållande film, tråkigt slut bara. Fungerar att kolla på en gång. Gillar serien bättre.

Känns kul att ha sett, men jag tycker att karaktärerna inte påminner karaktärerna i serien, även om det ska vara samma egentligen. Detta är inte sådär tokroligt som serien heller, utan jag tycker att filmen håller en ganska låg nivå hela tiden. Men visst hände det att det var kul ibland.
En sak till som förstör lite är att hon som spelar Ulfs (David Batra) fru inte är samma skådespelare som i serien.

Biopremiär: 2012-03-16