Silent Hill - Revelation

Handling: Heather Mason och hennes far har varit på flykt, alltid ett steg före en oförstådd kraft som är ute efter dem båda. På sin 18-årsdag plågas hon av mardrömmar om faderns mystiska försvinnande. Hon finner sig snart i en demonisk värld som hotar att hålla kvar henne för alltid om hon inte tar reda på sanningen om vem hon egentligen är...

År: 2012
Regissör: Michael J. Bassett
Originaltitel: Silent Hill: Revelation 3D
Alternativ titel:Silent Hill 2 (söktitel )
Ursprungsland: USA, Frankrike

Martin Donovan
Heather Marks

Copyright Sony Pictures

Silverpilen

En riktigt bra uppföljare! Bättre än första filmen! Riktigt läskig och intresant hela filmen igenom! Har många krypande scener! Gillar också att den följer spelen så troget med både karaktärerna, monstrena och miljöerna mm!
Silent Hill är också väldigt realistisk med tanke på.att den bygger på ett TV-spel!
Rekommenderar varmt denna film till de som spelat spelen och sett.föregångaren!
Stark fyra!

djerryg

Uppföljaren till första silent hill-filmen. Förväntningarna var så klart på topp för mig som har spelat i nästan alla spel. Det som gjorde mig positiv var att det fanns många element från spelserien och "känslan" var där med karaktärerna och monstrena. Men om man inte spelat spelen så är handlingen inget mästerverk och den riktiga skräck-känslan infinner sig inte riktigt.

Silent Hill (2006)