Old School

Handling: Vad gör man när man kommer hem tidigare än väntat och hittar flickvännen naken i sängen med ett gäng fullständiga främlingar? Självklart går man tillbaka till plugget och startar en studentförening med allt annat än studier i fokus! Innan du hinner säga "vild och blöt brottningsmatch" har Frank "The Tank" (Will Ferrell), Mitch (Luke Wilson) och Beanie (Vince Vaughn) sparkat igång en rad hämningslösa upptåg. Det går så vilt till att rektorn försöker förbjuda verksamheten.

År: 2003
Matt Walsh
Artie Lange
Patrick Fischler

jeb

Mycket lätt o rolig film. Många scener där man låg dubbel av skratt. Vince Vaughn, Luke Wilson och Will Ferrell har fått till det ordentligt på skrattfronten i denna rulle. Ett gott skratt är garanterat. Will Ferrel är klockren

Härlig komedi i min stil. Huvudrollstrion är suveräna med makalöse Ferrell i spetsen. Lite överdriven stundtals men som helhet riktigt bra underhållning. Stark trea!

Det här är inte bra, inte roligt och inte särskillt (om ens något) inovativt. Fast jag kan inte säga att jag hade särskilt höga förväntningar heller.

rednaxela

I överlag en ganska meningslös film med tråkig dialog.men så finns det alltid skämt som lyckas få mig att skratta.På så vis är old school i överlag en ganska originell film som trots sin intressanta handling bjuder på lite underhållning.

En stark tvåa

ingen höjdare direkt! tål inte will farrel för han e för jobbig o överdriven. filmen tyckte ja inte hade någon mening alls

Vet inte riktigt vad man ska säga om denna. Lite småkul ibland, men absolut inget man gapskrattar åt. Funkar väl bra om man inte har något annat att se på.

En okej film, lite rolig här och där men också väldigt löjlig emellanåt. En tvåa får räcka.

inget nytt eller så roligt, underhållande för stunden men inget mer. man får sig ett par skratt men mer än godkänt blir de inte.

Savannah

Delvis kul film (jo, nakenscenen är hysterisk!) som är sevärd i genren, om än inget måste. Betyget skulle bli högre om filmen hade haft något sorts framåtrörelse och tappat bort något färre trådar...