Croodarna

Handling: En grottman, av den gamla skolan, måste leda sin familj genom ett farligt förhistoriskt landskap på jakt efter ett nytt hem. Den gigantiska floran och faunan är utmaning nog i sig, men riktigt komplicerat blir det när familjen får sällskap av en alarmerande modern grottman vars jakt på "framtiden" står i stark kontrast mot vår hjältes förkärlek för det förflutnas traditioner.

År: 2013
Clark Duke
Cloris Leachman

Copyright DreamWorks Animation

torulf

Argh, jag börjar ledsna på alla dessa animerade filmer.
Den här filmen har allt som behövs för en bra animerad film: humor, värme, action, snyftscen, sensmoral etc. Den passar de flesta åldrar och roar även vuxna. Kanske för att jag sett en animerad barnfilm för mycket så blir det inte mer än en trea. Det här är en bra film i genren och den garanterar en familjekväll.
Behövs den? Nej. Flyttar den fram filmvärlden? Nej. Har den något nytt? Nej. Är den bra? Ja.

Ajice

Väldigt bra film, ett fins och oväntat äventyr som bjuder på mycket skoj men även lärdomar!

Jag rekommenderar den starkt

3- Smårolig film där karaktärerna livar upp. Annorlunda tema på film.

torulf

Argh, jag börjar ledsna på alla dessa animerade filmer.

Biopremiär: 2013-03-22
Filmen är animerad