Anna Karenina

2,5

Handling: Följer aristokraten Anna Karenina som ger sig in i en affär med den mycket förmögne greven Vronsky. En affär som kommer att förändra hennes liv. Handlingen utspelar sig under sent 1800-tal bland den ryska societeten och bygger på Leo Tolstoys litterära verk med samma namn.

År: 2012
Olivia Williams
Michelle Dockery
Emily Watson
Ruth Wilson

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Snygga scenövergångar, men blir lite lite märkligt, kanske pretantiöst när nästan allting i princip ska utspela sig på teaterscenen och i -salongen.
Inte heller helt tydlig, skulle definitivt förstått mer om jag läst klassiska boken med samma namn av Leo Tolstoy. Filmen saknade engagemang, jag blebv inte berörd tillräckligt - blir helsugen på boken, som jag tror ger så mycket mer. Eller fungerar som en grundbult inför filmen. Denna ser man bara en gång. Vikander gör bra ifrån sig. Skönt också med en nedtonad roll för Jude Law.

Isabellet

Jag gillar verkligen det mörka som vilar över filmen. Jag upplever den som väldigt psykologisk. Den är verkligen värd att se, även om den kanske inte är en av de bättre filmerna jag har sett. Med tanke på vissa scener så får den ändå en stabil trea.

förvirrande film men en ointressant handling...

Biopremiär: 2013-02-15