Impossible, The

Handling: Henry och Maria är på semester i Asien 2004, när tsunamin rasar fram och familjen delas i två grupper över det ödelagda vattenfyllda landskapet. En sann historia om en familj i en av vår moderna tids värsta naturkatastrofer.

År: 2012
Regissör: J.A. Bayona
Originaltitel: The Impossible
Alternativ titel:Lo imposible (Spanien)
Ursprungsland: Spanien
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

Naomi Watts
Nicola Harrison
Johan Sundberg
Jan Roland Sundberg

Copyright Nordisk Film

Otroligt känslofull film. Endel tårar föll även om jag tror det skulle vara jobbigare att se filmen. Ibland känns den lite för filmatiserat för att ge den där riktiga verkliga känslan men över hela filmen sett är den riktigt gripande.

Det är en bra men väldigt gripande film. Väldigt tung att se. Bra skådespelarinsats.

Jag har svårt att tänka mig att man inte kan bli berörd av den här filmen.
När man ser en film som man inte har några särskilda förväntningar på och den visar sig vara jättebra- då är det lycka för en cineast som jag.
Den är otroligt gripande och känslosam, sitter med gråten i halsen i stort sett hela filmen.
Naomi Watts står för den utmärkande bra skådespelarprestationen, jag undrar om hon nånsin varit bättre än så här.
En femma,utan tvekan.

Biopremiär: 2013-03-08