Beck - Mannen utan ansikte

Handling: Tionde Beck-filmen.

Jörgen Beckman går ut på en kvällspromenad med hunden och blir brutalt knivhuggen. Gunvald Larsson anländer till brottsplatsen och konstaterar att Beckman inte bara berövats livet utan också fått huden avskalad från ansiktet. Den chockade hustrun beskriver deras äktenskap som lyckligt, men nämner att en utlänning knackade på deras dörr dagen före mordet. Samtidigt avslöjar offrets elektroniska dagbok en förbindelse med en svensk kvinna gift med en pakistanier.

År: 2001

Mårten Klingberg
Michalis Koutsogiannakis
Stina Ekblad
Leif Andrée

Har aldrig varit ett fan av Bert och kommer aldrig bli ett fan av Bäck. Men det betyder inte att filmerna är dåliga, eller, jag tycker det. Jag tycker nämligen att de alla är likadana, bara att de är olika, och kan man säga så om filmer så är något fel. Storyn är intressant i det här fallet och jag håller mig till de filmerna (kriminalare) som tar upp om ett väldigt bisarrt fall, som detta. Fram tills det att mördaren fångas är det stundtals spännande, det spricker mot slutet och dialogerna är så himla manus. Svag tvåa.

slizy

Mannen Utan Ansikte går alldeles för långsamt. Känns seg.

ErikHard

Enbart för att det inte var stora skådisar med

heroin

Oförutsägbar, men kanske lite väl seg och händelsefattig.

förstår mej inte på vrf dem ska ta in en tysk och dubba honom i det här fallet e det: Hanns Zischler ...irreterade till max
men annars va den här bra lite mer ruggig tema

Shadowplay

Riktigt spännande film. Hade sett den för länge sen när jag var yngre och hängde inte med på allting då, men nu var den nästan bättre.

Noisome

Helt okej Beck-film, i vanlig ordning. Men inte en av mina personliga favoriter.

slizy

Mannen Utan Ansikte går alldeles för långsamt. Känns seg.

En riktig standard-Beck. Helt OK!