League, The

2,4

Handling: Filmen utspelar sig i det Viktorianska England och handlingen kretsar kring en samling enastående personer som alla får ett samtal från en mystisk man som ber om deras hjälp för att stoppa en galning som planerar att starta ett världskrig.

År: 2003
Terry O'Neill
Rudolf Pellar
Winter Ave Zoli

ernst

En tvättäkta B-film, fast en underhållande sådan. Efekterna hade kunna vara snyggare och skådisarna, förutom Connery, är inga snillen precis. Fortfarande bra underhållning för stunden. Biffigast - Tysken som dricker dunderdrycken

Ganska larvig film, att blanda alla dessa bok-figurer blir helt fel. De är inte ens från samma tid och därför blir det bara otrovärdigt, dessutom är filmen fylld av extremt overklig grejer, jag menar en 60 årig Sean Connery som hoppar av en bil som kör i 60 km i timmen och står på benen direkt. Bara larvigt. Och överdriven action hela tiden, filmen var inte ens ett uns snygg, jag ville bara att det skulle ta slut fort.

Hook

En riktig martiné som aldrig tidigare sett.

Ett riktigt äventyr med blandninga av litterära legender som slåss mot en trippel-skurkaktig Fantom.

Sean Connery's sista film... men det är han inte värd...
DEn är inte så förutsigbar, håller rakt till mitten av filmen då den tappar sitt uppbyggda story och byter banna totalt och vissa karaktärer förändras tydligt eller tas bort för ett kort ögonblick ett tecken på att man inte haft tillräckligt med fantasi med så många karaktärer.

En ren och skön trea till The League (of Extraordinary Gentlemen (and women))

En spänande film, som man vill se mer av... En 4:a

filmernas härskare

Jag fattade inte ett skvatt av den überlöjliga ploten och resulterade i att jag led igenom en film som jag inte riktigt förstod poängen av - för att vara "underhållning" är det extremt förbannat tråkigt dessutom. Bajsfilm med andra ord, ren dynga.

Jag höjer tummarna för Sean Connery och ett designmässigt plus i kanten för fordonen och miljöerna, men spektaklet i sig är utom mitt egentliga förstånd; ett skitmanus, trista skådespelare och äckligt fula specialeffekter bidrar till en hemsk filmupplevelse som tidigast som möjligt bör glömmas.

The League är inte precis någon höjdare. Extremt löjlig plot, och även om jag för min del älskar de ibland väldigt uppenbara flirtarna med andra pjäser och romaner så känns det övervägande billigt. Ful action som går i samma hjulspår som Van Helsing (2004). Sean Connery är en njutning och det hela är faktiskt ganska roligt, vilket gör att The League får en tvåa i stilpoäng snarare än någonting annat.
"This is a charming spot. Does Jack the Ripper live here? "

Crocodile

bra men den kunde varit lite mer spännande.

movie princess

jag har helt falligt för denna filmen !!
jag har nog sett den tusen gånger...
mycket bra men räcker inte helt upp till ett mästerverk..

Yasmin

omg jag kan inte fatta att jag var vaken för den här filmen..jag borde ha lagt mig istället...den som höll mig vaken var Stuart Townsend :P

Mattias15

Inte en alls en bra film, det enda jag kan tänka mig var bra var alla coola slagsmålscener i slutet av filmen. Filmen känns rätt igenom väldigt töntig, främst pågrund av hur dem försöker förstora upp alla effekter och göra det coolt. Dem överdriver också rejält och allt känns då inte trovärdigt. Själva historien känns också väldigt konstig och det här med att det krig som ska komma eftersom länderna kapprustade under den här tiden känns bara så historiskt fel. Inte för att jag hittade några fel men det var mycket som kändes för overkligt. tex Amerikanen som lärde sig att köra en bil direkt han klev in i den. Nu när jag sitter här och ska skriva om slutet är det så att jag inte ens kommer ihåg hur det slutade, inte ett bra tecken. Men det lossnade efter ett tag, men jag har egentligen inget vettigt att säga om det. Med nöd och näppe en tvåa till filmen.

Filmen är både i färg och svartvit