De barbariska invasionerna

Handling: Rémy är en frånskild man i 50-årsåldern, som befinner sig på sjukhus i Montréal. Hans före detta hustru Louise ber deras son Sébastien att återvända från London, där han numera bor. Sébastien tvekar då han och pappan inte haft mycket att säga till varandra på flera år. Han ger emellertid efter och flyger till Montreal för att ta kontakt med sina föräldrar.

År: 2003
Sophie Lorain
Johanne-Marie Tremblay
Denis Bouchard

KarinLovisa

ytlig film som visar ytliga relationer. man blir nyfiken på relationen mellan fadern och sonen eftersom man aldrig får reda på varför relationen har varit dålig. filmen borde ha fokuserat på det istället för att ha massa andra karaktärer som man inte får veta någonting om.

Prisbelönad film som ger ordet gripande en ny innerbörd. Fint skådespel som med sina repliker hänvisar till andra filmer och filmare som exempelvis Godrad. Tog sig enormt mot slutet och förtjänar en stark trea.

martin88

Jag hade höga förväntningar på denna film och jag har svårt att se det mästerliga i den.

Elysium

Det här är en av mina favoritfilmer. Jag älskar dialogen, skådespelarna och miljön. Den väcker en massa tankar och frågor. En otroligt bra film som borde ses av alla.