Wild

Biografi:

Biografi:

Handling: Efter sin mammas plötsliga död tar Cheryl ett drastiskt beslut och lämnar sitt destruktiva liv för att ensam ge sig ut på en 180 mil lång vandring längs Pacific Crest Trail i Kalifornien. Bärandes på sin stora sorg utmanar hon sig själv både fysiskt och psykiskt och börjar den långa resan mot att finna sig själv.

År: 2014
Thomas Sadoski
Wayne Charles Baker

Copyright Fox Searchlight Pictures

djerryg

Den här filmen är verkligen ett äventyr, baserad på boken som i sin tur är hennes egen berättelse om den långa och hårda vandringen på USA:s västkust. Filmen är bra på det sätt att den varierar mellan nuet och hennes tidigare upplevelser som varit språngbrädan för att vilja göra vandringen. Jag läste boken innan och blev positivt överraskad även av filmen.

Ajice

Sådan inlevelse, det är så lätt att leva sig in i det som händer, jag grät och skrattade som om det vore jag som gick igenom den där resan.

djerryg

Biopremiär: 2015-01-16