Time Bandits

Handling: En pojke får en natt besök av några tidsresenärer som kommit vilse. De har stulit en karta från sin Herre, med vilken man kan hitta luckor i tiden. Sedan följer en resa kors och tvärs genom historien där man bl a får träffa Napoleon och Kung Agamemnon.

År: 1981
Kenny Baker
Malcolm Dixon
Mike Edmonds
Jack Purvis

Vilken supermysko film. Problemet är, jag vet inte om jag älskar den eller hatar den. När jag såg tänkte jag bara på vad konstig den är. Men efteråt så ville jag se den igen. Det var ju inte en överraskning att det var en Terry Gilliam film heller.. Påminner mycket om hans filmer.

Rymdis

Oj, vilken besvikelse. Några roliga scener, kanske, men inget minnesvärt.

Ett väldigt underhållande och fantasifullt äventyr med en hel del charm. Jag gillade själva upplägget med tidsresorna. En stark trea i betyg.

ToxicAvenger

Halvtaskiga effekter och helt obegripligt slut, men onekligen mycket fantasifullt och underhållande. En svag trea.

Spirit1

En given film om man gillar Monty Python.Ett gäng dvärgar som arbetar för Gud stjäl en karta över olika tidshål i historien som de inte är sena att missbruka.De får i filmens början med sig en liten grabb från England då de dyker upp i hans sovrum genom ett av tidshålen och sedan är cirkusen i full gång genom vår historia.Mycket rolig med sann Monty Python humor.

Detta var verkligen ingen höjdare. Osammanhängande och trist handling med några små skämt instuckna här och var. Tyvärr inte tillräckligt för att liva upp filmen eller förbättra helhetsintrycket. Förvånande - jag brukar gilla Monte Python.

S16F

Hade stora förväntingar på den här filmen.
En film i monty python anda, liknande men den här gången gick det för långt.
Tänkte sätta en tvåa ända tills jag såg sista halvtimmen då sjönk den till en etta.

Varken några kul kommentarer eller scener att behöva lägga på minnet i denna s.k kultkomedi...