Room

3,7

Handling: För Jack är det trånga rummet hela hans värld, det är där han är född och uppvuxen. För hans mor är det ett fängelse där Old Nick har hållit henne inlåst i sju år. När Jack fyller fem år börjar hon utarbeta en djärv flyktplan som hänger på hennes unge sons mod, såväl som en hel del tur.

År: 2015
William H. Macy
Cas Anvar

Copyright Elevation Pictures

Ajice

Det var länge sedan jag blev så våldsamt medtagen av en film, länge har tittaren inte en aning om vad som faktiskt händer, vad är verkligt och vem har bestämt det? Det är synd att beskrivningen av handlingen här faktiskt avslöjar halva filmen, hemskt synd tycker jag.

En 4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Vid titten 160516 låg filmen på plats 124 på IMDb Top 250, men mästerverk finner jag den inte vara.
Smått seg i början, men det tar sig och sen går filmens dryga två timmar över överraskande fort. Intressant tema. Gripande.
Spoiler i handlingstexten - varning! Ändra snarast för att få en ultimat filmupplevelse, se vad de flesta filmsajters handlingstexter skriver!!!

Ajice

Biopremiär: 2016-03-18