Dragonheart

Handling: För länge, länge sedan, när de eldsprutande drakarna härjade, levde en ung och stolt riddare. Hans historia är ett magnifikt äventyr om mötet med det ovanligaste och mest fantastiska väsen som någonsin har funnits på denna jord.

År: 1996

Peter Hric
Sandra Kovacicova
Kyle Cohen

djerryg

En film som har en bra berättelse, men gör ett väldigt konstigt val av effekter. Filmen utspelar sig för 1000 år sedan och det blandas med moderna eldexplosioner och gråa skådespelare. En film som helt enkelt var för konstig, och framkallade enstaka gäspningar.

Fantasifullt och underhållande äventyr. Connery är häftig som draken. Filmen har även imponerande stridsscener.

ToxicAvenger

Zomg lulz, skräpfilm... Dock underhållande.

jag såg den här första gången som liten och redan då älskade jag den tillräckligt för en fyra. Men nu när jag är äldre förstår jag skämten i den på ett annat sätt och därmed tycker att den blir bättre. En stark fyra :)

En härlig äventyrsfilm med bra skådespelare.

producenten

Äventyr. Denna filmen tycker jag om

Bra film men jag kan verkligen inte förstå varför draken hjälper Bowen med tanke på vad Bowen gjort. Dels hans yrke, dels på ett mer personligt plan. Se filmen så förstår du.

korp72

Riktigt bra fantasy med bra effekter och en bra story.

Dragonheart 2 - En andra chans (2000)
Dragonheart 3: The Sorcerer's Curse (2015)
Dragonheart: Battle for the Heartfire (2017)
Dragonheart: Vengeance (2020)