Assassin's Creed

2,5

Handling: När Callum Lynch ger sig in i sina ättlingars historia, så upptäcks en skicklig lönnmördare som är del av ett samhälle som skyddar mänskligheten från de giriga tempelriddarna.

År: 2016

Matias Varela

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Hook

Assassin'S Credit

Utspelas i samma universum som tv-spelet med samma namn. Cal Lynch blir intagen till billion företaget Abstergo. Där för att genom hans historiska dna hitta en klenod som kan rädda världen från våld. En blanding av action och serietidnings science fiction. Med tidsresa från nutid till 1400-talets Madrid. Ett äventyr som saknar motsvarighet.

Filmen fokuserar på framtiden, karaktärerna får inte två timmar att utvecklas eller för den delen en djupgående introduktion till vad som verkligen sker omkring dem. Detta är film där vi följer en karaktyär som för första gången upplever det tillsammans med publiken vilket känns mer naturligt och trovärdigt än vad tidigare filmer gjort där karaktären börjar bli vän med veranda person han/hon möter.

Alla säger att filmen suger - NEJ! Det gör den inte, den är bara lagd som basis för ett mer djupare kommande ävnetyr, det är vad Ubisoft vill göra med sina spel i serien och det förvånar mig inte att de gör likadant med filmen. För mig så var det första trailern som gjorde att jag såg rött med Kanye West musiken och allt annat som bara kändes som minus. Så när jag väl spg filmen blev jag positivt inställd igen och tönkte efter. Nä jag gillar det här. Det mycket bättre än "Warcraft" eller" Resident Evil".

Storyn är mer fokus på världen och "The Creed" än karaktärerna. Skådisarna är bra och det finns ingen som sticker ut onödigt mycket, man bara väntar på på att få se en kniv i nacken när som helst. Regin känns lite fånig på visa ställen men jag är glad över valet att köra spanska i Spanien och Engelska i nutid. Känns verkligen som om man förflyttar sig till en tid då världen var mindre och mer att förlora. Detta är en bra tv-spels film som jag graanterat tuycker att man har överdrivigt sina negativa kritiker över. Se den och avgör själv, det finns mer under yttan det gäller bara att öppna ögonen.

story: 3+
skådespelare: 3