Wishmaster 3 - Devil Stone

2,2

Handling: Ett gammalt arkeologiskt fynd från Islams barndom håller den onde Djiin fången. Men när collegetjejen Diana kommer på hemligheten bakom "Guds öga" råkar hon samtidigt lossa Djiin från sina bojor. Diana får tre önskningar, men kan hon verkligen komma på hemligheten och stoppa Djiin innan han dödar alla hennes vänner...?

År: 2001
Ruth Dubuisson
Muriel Hogue
Angela Jackson
Jennifer Pudavick

Den här filmen var rent skräp! Den är inget jämfört med filmerna med Andrew Divoff! The Djinn var dessutom bara med i 2 scener! 1 timme och 40 minuter film och 2 scener med The Djinn?? Filmen handlade i stort sett om en Universitetslärare som jagade en tjej. Jättekul.. Och specialeffekterna? Dom var ju rent skräp! Tror dom sparade in så mycket pengar dom kunde så dom skulle ha råd att ha The Djinn med i 2 scener. Skapade dom filmen på sina fickpengar eller??

Det är egentligen inget större fel på den här filmen, förutom de otaliga rysarklyschor den svänger sig med. Det jag stör mig på är att förutsättningarna för djinnen har genomgått en markant förändring från tvåan. Det verkar inte som om man har varit särskilt konsekvent. Dessutom tror jag att Andrew Divoff hade gjort en betydligt bättre rolltolkning som djinnen.

gurka__

Sämsta Wishmaster filmen...hatar djinn skådisen...han är ju såå j ä v l a dålig!!

Wishmaster (1997)
Wishmaster 2 - Evil Never Dies (1999)
Wishmaster 4 (2002)