Polismördaren

Handling: Femte Beck-filmen.

En kvinna mördas på ett öde nöjesfält. Hennes granne är en tidigare dömd mördare. Fallet verkar solklart men Martin Beck och hans kollegor tycker att det verkar lite för enkelt. Ett skottdrama resulterar i att en polis dör. Martin Beck börjar ana ett samband...

År: 1994

Stig Engström
Anne-Li Norberg
Johan H:son Kjellgren
Pia Green

vrf blandar dem tyskar och gör det dåligt dubbad?!
nee detta e en film man inte ser om helst på många år och jag hoppas det e den enda filmen med tyskar med det har nog fel

Charley

Ekman, Lassgård och Bergqvist är alla tre helt fantastiska som Beck, Gunvald och Kollberg. Filmens huvudproblem är dock att man här blandat in helt odugliga, värdelösa, urusla och dessutom fula tyska B-skådespelare i några av rollerna. Dubbningarna kunde också varit bättre på dessa. Annars är filmen en mycket bra polisthriller, filmens klimax-scen är väl när Gösta Ekmans perfekta Beck konfronterar mördaren i slutet, när Kia skjuter poliserna och när Beck får se bilden som har samma registreringsbokstäver som mördarens namn.

martin88

Storyn är bra, och i grunden ganska intressant. Tyvärr är några av skådespelarna pinsamt dåliga (tänker främst på Johan Widerberg som faktiskt har en ganska stor roll dessutom). Om man jämför med beckfilmerna med Haber och Perlsbrandt så är det här riktigt dåligt. Tempot är väldigt mycket lägre och någon riktig spänning infinner sig aldrig.

Okej rulle som underhåller en för stunden.

die_hard

beck äger sverige så är de

Pojken

En av de bästa Beck-filmerna. Gösta Ekman är bäst! Peter Haber och Mikael Persbrandt bara förstör filmerna dom är med i!

Helt okej tycker jag men jag tycker han passar bättre i komedier.