Man Apart, A

Handling: Sean Vetter och hans partner Demetrius är DEA-agenter som utkämpar ett långt knarkkrig på gränsen mellan USA och Mexico. De är de bästa inom sitt område, mycket för att de själva vuxit upp i ett av Los Angeles sämre kvarter och tvingats lära sig gatans lag. Efter sju år lyckas de sätta knarkkungen Lucero bakom lås och bom, men en mystisk figur som kallar sig ”Diablo” tar snabbt chansen att ta över och han skyr inga medel. När några bryter sig in i Seans hus och mördar hans fru har Sean ingenting att förlora längre. Han fruktar inte för något i sin jakt på att ta fast mördaren och utöva sin personliga hämnd.

År: 2003
Regissör: F. Gary Gray
Originaltitel: A Man Apart
Vin Diesel
Larenz Tate
Geno Silva
Timothy Olyphant
Steve Eastin

Grymt bra action film helt klart sevärd

typsisk hämnd historia film men den va knappt godkänd denna film..diesel e enda bra i filmen

Kanske inte en av de bästa filmer som Vin Diesel har vart med i men jag tycker ändå att den håller måttet för en trea.

Usch, vilken jobbig film! Rörig, fjantiga "motherfucker"-repliker och inte så värst bra skådespelarinsatser. Ibland gick den att kolla på en liiiten stund utan att bli irriterad, så får bli en stark etta i betyg.

musixx

vanlig amerikansk action.. finns det nåt mer att säga?

Rune

En seg film med vin Diesel i huvud rollen.

ashkan

typisk vin diesel film som har ett kasst manus