Hannah med H

2,3

Handling: Hannah är en socialt medveten ung tjej som sprider sitt budskap omkring sig i form av små lappar med diktrader på. När invandraren Adnan, antirasistiske skinheaden Andreas och läraren Per stiger in i hennes liv ändras allt.

År: 2003
Martin Henoch
Celeste Jeranimo
Patrik Karlson

lindajjj

Här skulle man ha haft minusbetyg. Hannah är den mest irriterande filmpersonlighet som någonsin skådats i svensk film. Dialogen är så fantastiskt, gastkramande dålig. Allt är häpnadsväckande! Efter tio minuter hade jag tryckt på pause tre gånger, på grund av andnöd.

Filmen har ett hyfsat bra foto och väldigt bra musik av gruppen The Knife. Dock så fungerar dessa två aspekter av filmen väldigt dåligt ihop. Övriga delar av filmen såsom skådespel, manus, regi etc är totalt värdelöst. Antar att dialogerna i filmen antagligen är det mest misslyckade då det i sitt försök om att bli något intellektuellt istället bara blir korkat. Se den inte, men lyssna gärna på soundtracket.

En bra ungdomsfilm. Början av filmen ser ut att inte bjuda på så många överraskningar, men den utvecklar sig faktiskt till något vars budskap är värt att tänka på.

Smått underhållande film. Hade egentligen förväntat mig en barnfilm, men detta var en ungdomsfilm. Huvudpersonerna är bra, men det som filmen faller på är att alla biroller och övriga roller spelas ganska uselt. Dialogen känns i många scener väldigt onaturlig.
Som helhet landar den här på en 3:a. Jag tycker att den var tillräckligt intressant för det.

lindajjj

Men gud vilken dålig film!! BLÄ!!

MaliciousDelight

För seg, för mysko, dör dåliga skådespelare.
Jag kände mig bara arg genom hela filmen.
Skrattade ibland, men då var det för att allt var så jäkla fult uppbyggt.

DrinkDrunkPunk

Jorå, filmen funkar väl, hade inte jätte höga förväntningar heller då boken är detsamma - bra, men inte mycket mer.