Ice Planet

1,2

Handling: Under en tillfällig fred, efter ett förödande krig någon gång i framtiden, attackeras en militär- akademi i yttre rymden av en okänd och överlägsen, utomjordisk makt. Men akademins befälhavare lyckas tillsammans med en grupp nyutexaminerade kadetter fly till en stor forskningsstation.

Utomjordingarna är fortfarande på jakt efter den flyende gruppen när forsknings- stationen plötsligt skickas genom en okänd port ut i hyperrymden. Plötsligt har de ingen som helst aning om var de befinner sig – och om de någonsin kommer att kunna återvända till Jorden.

År: 2001

Jaymes Butler
Stephanie Coker
Martin Falk

Oskar_90

Enda ljusglimten är Wes Studi. Det universum vi presenteras inför känns som ett hopkok av lite av varje. Lite Star Wars, Star Trek, Battlestar etc. Men utförandet känns billigt, som en dålig TV-serie i ett förlängt avsnitt. Den har inte något tillfredsställande och slutgiltigt slut heller, utan vi får veta att detta var "Chapter One".

VictorM

Jösses vad dåligt! Jag kände på mig att det inte skulle vara nån höjdarfilm, men att det skulle vara så här ruskigt dåligt hade jag då rakt inte förväntat mig. Se den inte, ej ens om du är världens största Sci-fi-freak.

eco

Detta är ett ruskigt dåligt exempel på hur man kan göra en science fiction rulle.