Die Another Day

Handling: "Bondfilm". Historien har sin början i en zon mellan Nord- och Syd-Korea med en spektakulär svävarjakt och fortsätter via Hong Kong till Kuba och London där Bond möter de två kvinnor som ska komma att spela så viktiga, men olika roller i hans strävan att avslöja en förrädare och att förhindra ett krig med katastrofala konsekvenser.

År: 2002

Colin Salmon
Madonna

Copyright United Artists

Royban

Bond-filmen som till slut gick för långt i hur långsökta prylarna och actionscenerna är. Hyllningarna till de gamla filmerna tar dessutom upp påtok för stor plats för filmens eget bästa.
Brosnan är som alltid bra, men det hjälper föga.

Idéen med inledningen var intressant, men verkar helt meningslös i filmens sammanhang. Att istället få se hur en sådan lång tid i fångenskap, långsamt nedbruten påverkat vår hjälte kunde ha blivit bättre...
Madonna syns en stund i en pinsam "cameo"-roll.

Milla86

Är inget större fan av Bond och inte blev jag det efter att ha sett den här filmen heller. Pierce Brosnan är troligen den bästa Bond genom tiderna, men tycker att det blir lite väl överdrivet ibland. Bond kan skjuta ett skott och träffa, medan hans fiende skjuter hur mycket som helst och aldrig träffar Bond. Självklart ska det finnas med några snygga tjejer i avslöjande klänningar eller bikini...

Brosnans sista och sämsta! Filmen har flera fånigheter. Halle Berry till exempel, hon är en dålig bondbrud och har alldeles för mycket Yo-mama attityd. Toby Stephens starwarsliknande dräkt som han har i en scen är otroligt opassande i en bondrulle. Filmen har även effekter som är alldeles för otroliga för att passa i en bondrulle.

En av dem sämre Bond filmerna.

heroin

Ingenting som föll mig i smaken, satt mest och gäspade, men duger kanske bra om man är väldigt förtjust i actionfilmer.

Zitrioce

Mycket bra film! Men inte lika hett som de andra bondfilmerna.

movie-king

vet inte varför dom flesta inte gillar den här filmen.
jag tycker att denna bond film e en av dom bästa i serien.
story: 3
skådespeleri: 3
special effekter: 3
totalt: medel 4

Cammie

Otroligt tråkig inledning till en ganska seg Bondfilm. Teknikprylarna har tagit över helt och en stel Brosnan låter dem göra jobbet. Halle Berry är helt okej och några få tvister är intressanta, men annars är denna sista Brosnan-Bondfilm lam. Svag tvåa.

Tack, äntligen en "bra" Bondfilm! Många saker är för överdrivet overkliga och en del saker tenderar till att bli lite löjliga ibland, men mitt intresse för filmen höll mig kvar, då jag tyckte den var spännande. Pierce Brosnan gör den bästa rollen av Bond hittills. Svag trea.

Regndroppe

Den här filmen var faktiskt helt ok. Brosnan spelar bra och handlingen är också helt ok.