Det gyllene skinnet

Handling: Jason har förutspåtts som den som kommer att ta över Thessaliens tron. Utan att känna igen honom räddar han en dag sin fars mördare, Pelias, från att drunkna. Den ondsinte Pelias lurar snart iväg Jason på ett farligt uppdrag.

År: 1963

Patrick Troughton
Andrew Faulds
Nigel Green

Irwin

Helt underbart välgjord film om en av de kända från den grekiska mytologin. Man blir helt stel av de fasansfulla otäckheter Jason och hans följe upplever.
Har denna som en personlig favorit, haft i över 20 år...

Timoti

En bra film, med tanke på de ganska bra effekterna. Jag gillar den här sortens av film. Tabbar: När Jason slåss mot Hydran trycker han in svärdet i halsen på den, men Jason tar aldrig ut den, och när han möter skelleten fyra min senare har han helt plösligt ett svärd.
Filmen får en stark trea av mig.

Zirgo

Filmen är rättså gammal och på många sätt så är den som att äta filmjölk, det smakar gott med socker till men kan kännas lite märkligt på tungan. Effekterna i filmen var revolutionerande på sin tid, och många av dom små modellerna som användes vid animeringen är välgjorda och verklighetstrogna. Jag ger filmen en stark 2:a just för att jag gillar fantasy, manuset och för att gamla filmer håller en plats i mitt hjärta.

mice_lord

En mega bra äventyrs film om Illiaden/Odyséen.
Effekterna är väldigt fina om man tänker på att det var ett tag sen filmen gjordes.
Skeletten är helt underbara.

Jason and the Argonauts (2000)