Easy Rider

Handling: Wyatt och Billy sätter sig på sina motorcyklar och ger sig ut på en resa genom ett USA de trodde de kände till. Men överallt träffar de på de mest udda människor med en attityd de inte känner igen. Resan blir en lång färd genom ett land i förändring, och ju längre de åker desto mer övertygade blir de båda att det är någonting som inte står rätt till.

År: 1969
Bridget Fonda
Carrie Snodgress
Michael Pataki

Cammie

Bra soundtrack, men filmen är allmänt förlegad och innehåller mycket machogrymtande.

nee det här va för flummigt för mej.konstigt filmat och filmen hade ju ingen handling.det kom igång efter en timme typ.nee en svag 2

_Sara_

En underbar film. Det är något speciellt och svårförklarligt med känslan och färgerna i 60/70-tals-filmer. Filmer som de på den tiden kan inte göras längre.

Om man som person inte får en längtan till att fly vardagen med en motorcyckel som hjälpredo genom USA efter att ha sett Easy Rider så bör något stå fel till. Den totala frihetskänslan som inges är verkligen påtaglig och man njuter filmen genom tillsammans med det underbara soundtracket. Som tidigare sagt, en kultklassiker värt namnet.

Savannah

Ah, amerikansk frihetslängtan kan inte bli mer tydlig än i denna kultklassiker med Hopper, Nicholson och Fonda i ljuv förening med bland annat Hendrix-musik (aahhh). Filmens kultsstatus är givetvis betydligt högre än dess egentliga kvalitet (manus och handling, någon?), men trots det blir betyget ett svag fyra - vi snackar ändå filmhistoria här.

heden the HUMANIZER

MONTERRULLE! En kvalitetrulle som blivit kultis, ligger jävlit bra till i min åsyn, inte bara för att ja e chopperälskare utan även för att Hopper e jävlit skön

En skön 60-tals klassiker om den amerikanska drömmen. Filmen är ganska underhållande.
Dennis Hopper och Peter Fonda ska ha varit knarkpåverkade under stora delar av filminspelningen.