Spioner är vi allihopa

Handling: USA:s två klantigaste spioner skickas på ett livsfarligt uppdrag till Sovjetunionen.

År: 1985
Jim Staahl
Vanessa Angel
Svetlana Plotnikova
Bob Hope

Helt ärligt... detta är en av de roligaste filmer jag sett. Chase och Aykroyd är så fruktansvärt bra i den här smarta och sanslöst underhållande komedin. Av någon anledning är det alltid svårt att ge rena komedier höga betyg, men den här gången känns det befogat.

Irwin

Man kan garva ihjäl sig samtidigt som man biter naglarna av sig framför denna film...Två helgrymma "nötter" i Aykroyd och Chase gör aftonen perfekt!

SvenskaFilmNörden

Härlig film med en oskuldsfull och korkad Chase och en ovetande utnyttjad Aykroyd. Bygger mycket på fördomar och har fina miljöer.

Audrey T

Filmen är riktigt kul, en klassiker! Särskilt scenen när de låtsas vara läkare och ska operera en man utan att veta något om medicin är rolig.

En 3 + som film & i sin egen genre.

Tagline: With spies like these who needs enemies?

En riktigt skön modern komediklassiker, som jag tycker ofta oförtjänt får för dålig kritik eller glöms bort i många avseenden. Hamnar självklart i DVD-samlingen, lika klart som det är de dummaste spionerna som skickats på uppdrag i världshistorien.

Trivia: DIRECTOR'S TRADEMARK: (Looking directly into the camera) Aykroyd's character looks directly into the camera when he realizes how the launched missile can be successfully stopped. / The movie was inspired by Bob Hope and Bing Crosby's "Road" movies, thus explaining Bob Hope's cameo appearance. / Chevy Chase took the role originally intended for Joe Piscopo (who before took the role from John Belushi since he died shortly before filming started).

Irwin

SvenskaFilmNörden

Angelus

En ok men rolig film med Dan Aykroyd och Chevy Chase, Donna Dixon var het som Karen Boyer, roliga repliker, aningen seg

Hollow_Inside

Perfekt film att visa på nyprs dagen, hur kul som helst att se när man ligger i sängen å mår sådär

Känns nästan som om den har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Chase & Aykroyd fungerar mycket bra tillsammans. Man får sig en hel del skratt.