Dude, Where's My Car?

Handling: Jesse och Chester, två inte alltför smarta, partyglada grabbar vaknar upp efter den bästa natten i sina liv. Tyvärr kommer de inte ihåg någonting. Inte ens var de ställde bilen. De enda ledtrådar de har är tändstickor från Kitty Kat strippklubb och hela frysen full med efterrätter. Så grabbarna har bara en sak att göra: att återskapa vad de gjorde kvällen innan (och med vem) för att hitta bilen. Vad de inte vet är att detta kommer att bli världens tripp med utomjordiska brudar och mordiska österrikare.

År: 2000
Regissör: Danny Leiner
Originaltitel: Dude, Where's My Car?
Ashton Kutcher
David Bannick
Turtle
Bob Clendenin
Mary Lynn Rajskub

Ännu en av de filmer jag gillar, med obligatoriskt detektivarbete för att förstå intrigen. Filmen är VÄLDIGT skruvad, och den har inte alltid något uppenbart sammanhang. Jag har inte fattat allt som händer, men vissa scener är så roliga att jag inte kan beskriva det ... till exempel när killarna ska köpa kinesmat.

Filmen var lite underhållande fast jag tycker upplägget och karaktärerna var för lika dem i Dum och dummare. För övrigt hade det inte skadat om filmen hade påmint mindre om en American Pie film.

imaculent

Ett mästerverk i sin genre. Av alla filmer inehållande den här sortens låga humor så slår den här alla andra med hästlängder.

Smårolig, småfånig film med ett skumt och tvistat slut. Inga stjärnkvalitéer här precis.

heroin

Småtöntig och orealistisk men med några helt sjukt roliga scener och en alltid lika snygg Ashton i huvudrollen!

Andreasanka

Den här filmen är så härlig och rolig på alla sätt.

Isabellet

Klockren film, sköna kommentarer och mycket skratt. En film som bör ses om man vill ha lite underhållning utan att anstränga hjärnan speciellt mycket.

sjuk humor, sjuk handling, sjuka karaktärer = Me like

en riktigt bra flum film

kan se den när man e bakis:p

redlefto

underbar humor! höll på kvida ihjäl mig när jag såg denna film.