Jason X

2,1

Handling: Han har blivit dränkt, knivhuggen, slagen med yxa, hamrad på, bränd, skjuten och nedfryst. Nu är han tillbaka för mer! Jason Voorhees är tillbaka med en ny look, ny machete, men med samma mordiska attityd. Denna gång terroriserar han på ett rymdskepp på 2400-talet.

År: 2001

Melody Johnson
Kristi Angus
Phillip Williams

Copyright New Line Cinema

nu ska jag ge en reccesion till den här filmen..det lär bli svårt..hmm...det va den första jason filmen jag såg ever ..då tyckte jag den va perfekt.men sen när jag såg dem gamla filmerna..så tyckte jag den va ok..ju mer jag såg den gamla filmerna ju sämre vart jason x..så den får en svag trea pga kane hodder e med...annars hade filmet varit kass.jag hoppas verkligen inte det här e den sista filmen i serien

stilis

Året är 2400 och ett gäng forskare upptäcker ett fruset lik i en rymdfarkost. Vad dem inte vet, är att personen är en livsfarlig best vid namn Jason Voorhees. Dem får det hett om öronen.

Jason X är en actionspäckad skräckfilm och samtidigt väldigt maffig.

Man får ta filmen för vad den är.

För att vara en väldigt brutal, blodig och våldsam skräckis, så är filmen välgjord tekniskt som gör att jag ger filmen en femma!

pizzamatte

Asså filmen är på flera sätt alldeles för överdriven. Att Jason blev uppgraderad som han blev i slutet var direkt löjligt fast det är rätt coolt att den utspelar sig på ett rymdskepp. Tycker dock att Jason tål lite väll mycket i denna. Det var bättre i de tidigare filmerna.

Dock inte dålig alls fast sämre än de andra

Filmen är okej men inte alls lika bra som de tidigare.

En av dom sämsta filmerna i Friday The 13th serien. Jason är typ fet stor järnjätte i den här. Och i rymden??? Herregud. Noll Friday The 13th känsla. Rent skräp! Se 6an och 7an!

Angelus

Ett av de grymmaste filmerna i serien, snyggt foto, snygga mord, o Jason e alltid jason oavset vart han är

Crocodile

Dålig film väldigt dålig.

Fredagen den 13:e (1980)
Fredagen den 13:e del 2 (1981)
Fredagen den 13:e del 3 (1982)
Fredagen den 13:e del 4 (1984)
Fredagen den 13:e del 5 (1985)
Fredagen den 13:e del 6 (1986)
Fredagen den 13:e del 7 (1988)
Fredagen den 13:e del 8 (1989)
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
Freddy vs. Jason (2003)