Vi hade i alla fall tur med vädret

Handling: En komedi om den husvagnscampande familjen Backlunds ansträngningar att koppla av - Sverige runt, runt. Färden går via överfyllda campingplatser, kladdiga landsvägstavernor och skräniga badplatser. Hoppfullt strävar Backlunds genom sol och regn medan bilden blir trängre och trängre och den korta semestermånaden bara rinner iväg under husvagnen. Nu gäller det att till varje pris koppla av, vara fri och ha semester! Men hur?

År: 1980
Regissör: Kjell Sundvall
Originaltitel: Vi hade i alla fall tur med vädret
Rolf Skoglund
John Tapper
Odal Wiklund

Copyright SVT

anddav507

Tänk om den svenska sommaren kunde haft så här fint väder på riktigt. Denna film är för kort, men dom minuterna den håller på är den sjukligt rolig, särsklit biltvättscenen och när morfar hela tiden måste kissa, och när pojken är den enda som badar.. . Ja det finns många saker som är roliga som man kan babbla upp. Mycket rolig, och fin miljö. Men denn är ändå för kort. En stark fyra.

Svensk klassiker med stort k om en husvagnssemester som blir allt annat än lyckad. Har svårt att tänka mig hur någon annan än en svensk kan förstå det roliga med den här filmen. Det är småkul och egentligen inget extraordinärt, men kult!

En rolig svensk komedi är inte så vanligt men den här håller måttet, betyget en ganska stark 3:a.

IWantItThatWay

En väldigt kort, men superrolig film! Pappan är så stressad, mamman är väl lugn, tonåringen är sur, lillpojken är irriterande och morfarn är lugn och cool!

klassisk svensk film som har sina roliga stunder och faktiskt går att se på

Jag tyckte att den va för kort..
Sen bskrevs händelserna för dåligt enligt mig.
Konstigt och abrupt slut..

Sallee

Vi hade i alla fall tur med vädret är en riktig bra svensk komedi. Kan vara en aning seg ibland, knappt en timme varar den och den bjuder på skratt hela filmen. (Morfar är klockren)
En sevärd film.

iresha

Klart godkänd ! Bland de bättre svenska filmerna som gjorts. Helskön! Kan tänka mig att vissa har det precis så här..

Helle85

rätt löjlig men den är godkänd

Vi hade i alla fall tur med vädret - igen (2008)