Smådeckarna

2,5

Handling: Smådeckarna är historien om Emma och Josefin, ett syskonpar vars föräldrar ska åka till Thailand och lämna dem hemma med en barnflicka. När föräldrarna rest upp-täcker flickorna att tjuvar försöker ta sig in i huset och lägga beslag på pappans hemliga ritningar. Dessutom verkar tjuvarna inte dra sig för att göra sig kvitt de besvärliga småflickorna som både ser och hör för mycket. Ingen tror flickorna när de berättar om vad som håller på att hända, så de tar saken i egna händer. De beger sig mot Thailand för att hitta de semestrande föräldrarna och nu väntar en strapatsrik resa med flyg, taxi, elefant, longtail-båt samt en extremt lång promenad.

År: 2002
Helena Larsson
Patrik Larsson
Göran Rydberg

struwe

Jag har ingen erfarenhet av filmen som barn eller som vuxen att se med barn.När jag som vuxen bara ser filmen så där så är det ju verkligen inte bra.I sverige är vi ju bortskämda med bra barn och familjefilmer så det här känns ju bara dåligt

bananasplit_96

Tyckte att denna film var spännande när jag var liten... Det är den kanske ibland fortfarande, men verkligen inte hela tiden. Man ser den med lite vuxnare ögon. Numera tycker jag att den är ganska förutsägbar och lite klyschig. Det känns lite orealistiskt att två småtjejer kan klara sig nästan själva i Thailand (och åka dit själva dessutom!). Men visst, den är säkert rolig för mindre barn!

Timoti

Dåligt skådespel, dåligt regisserat. Hur skulle två små tjejer käftas emot en kille med pistol? Det säger väl allt i min kommentar. Att den är mycket dålig.

tuffa tjejen

Bra och spännade svensk film, barnen spelar sina roller otroligt bra!!

Hanes

Förutsäg bar film men ganska bra ändå