Bert - den siste oskulden

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Första och hittills enda filmen om Bert Ljung. Här riktas hans hormonstinna uppmärksamhet mot den nyinflyttade Victoria, men hon verkar mer intresserad av Carl-Philip. Någonting måste göras åt saken.

År: 1995
Martin Lindqvist
Lill-Babs
Allan Svensson

gary thorstenson

Detta är en riktig pärla. Allt är perfekt, manuset är underbart skådespeleriet är i toppklass från huvudroller till statister. Filmen tar upp stora ämnen som kärlek och att bli vuxen med en stor portion humor och surrealism utan att det någonsin blir tramsigt.

Nefern

Gillar Bertfilmerna, och många somrar har förgyllts av Bert-böckerna. Har nån söt, mustig och varm humor som jag gillar, och det är svårt att inte tycka om stackars lilla Bert i all sin svårighet att nå sitt mål -att förlora oskulden. Charmig film!

EmiX

Hej,denna film är så där,lite mkt sex..Men den är ju kul och så men tja.. Lite pinig som familjefilm

heroin

Smårolig, och Johan Rheborg gör verkligen en helt osannolikt rolig och bra roll i den här filmen... MEN, filmen känns väldigt töntig och enformig.
Roligt att se en väldigt ung Sarah Dawn Finer här, "Lill-Erik" är också rolig.

Finns det en fulare och dummare film än Bert-den siste oskulden??

Nej skulle inte tro det..

Det är så pinsamt ibland så man skulle vilja skrika åk tv att sluta fjanta sig...

Hua ...

IWantItThatWay

Jag älskar ju Bert. TV-serien är ju alldeles underbar. Men den här filmen är sådär jämfört med serien. Det blir för mycket tjat om att han är i desperat behov att bli av me oskulden. Jag önskar att man kunde få se mer av de andra t.ex Klimpen och Tor-Leif. Och att Heman Hunters skulle komma med i ett hörn. Man får ju i och för sig se Åke och Lill-Erik hänga med Bert lite ibland, men annars är det ju inte så mycket om dem. Det är bara Bert och den där tjejen som det handlar om egentligen. Och det blir tröttsamt. Visst har den här filmen sina roliga stunder, men det blir för mycket tjat om sex.

empan

detta var länge min favoritfilm, vilka detaljer

hahaha, herregud vad jag älskar historien om Bert xD

Riktigt underhållande film med mycket humor.

Shadowplay

Mycket rolig film. Jag gillar Bert. Kan ses flera gånger.