Legenden om Bagger Vance

Handling: Matt Damon spelar proffset som tappat stinget, Will Smith en caddy som kan spelets innersta hemligheter.

År: 2000
Dermot Crowley
Harve Presnell
Danny Nelson

Olofsson

Filmen inleder ganska hastigt och i början är det mesta förvirrande. Dock börjar filmen få en struktur och röd tråd efter ett tag. Filmens berättarkonst är god och filmen är tämligen charmig, men en del scener blir ibland "för mycket". Filmen förtjänar sin trea mestadels pga goda skådespelarinsatser samt att man vill säga något till tittaren.

Ajice

Förvånansvärt bra, spelar ingen roll om du är en golfnörd, det här är en go film, lite puttifnuttig men den håller och fångar en fint.
Varning: Inget våld eller sex i denna film

Sallee

En helt okej film, men mycket bra skådespelare,
handlingen sisådär. Men en solklar trea.

Canucks_

Inte speciellt bra film. Alldeles för dåligt manus för Matt Damon och Will Smith.

Handlingen var fjantig och filmen lyckades aldrig underhålla mig så mycket.

Matt och Will höjer filmen från 1 till en svag 2:a.

Shellix

Charmig och genuin film om att tro på sig själv. Smith är bra, men Damon är ganska genomskinlig. Jag skulle ha gett den en trea om den nu bara hade handlat om något annat än just golf. Jag hatar golf. ;)

En blek film, som inte riktigt lyckades fånga mitt intresse. Historien kändes enkel och oäkta. Robert Redfords klart sämsta film.

Robert_Eriksson

Jag tycker att stämningen i den här filmen känns lite löjlig på något sätt, men den är ändå ganska intressant, spännande och hyfsat sevärd.

busalfons

Charmig historia om en avdankad golfspelare som ska rädda stans ära genom att ställa upp i en stor golftävling mot två av världens bästa golfspelare.
Will Smith är okej, Matt Damon är kanon. Dock en aning förutsägbart. Stark 3a.