Lost and Delirious

Handling: Mary, Paulie och Tory delar rum på en internatskola. Paulie och Tory har ett hemligt förhållande. När Torys syster upptäcker det bryter hon med Paulie. Paulie försöker vinna tillbaka Tory men förgäves.

År: 2001
Peter Oldring
Grace Lynn Kung
Stephen Mwinga
Lydia Zadel

riktigt befriande och nyskapande film som vågar och tar för sig. flera riktigt vackra scener som gör en att tänka. Mischa Barton gör super ifrån sig och jag blev imponerad av vad hon framförde. lite svagare insatser finns på andra ställen men det gör inget för detta är en av de finaste filmer som jag sett.

chokladberoende87

En lite speciell film, men helt underbar :)

BeckyLou

Av nan anledning verkar alla älska den här filmen. Den är väl helt okej men rätt löjlig. Piper Perabo spelar över nat sa fruktansvärt och slutet är rätt töntigt.
Det roligaste i hela filmen är dock att indianen fran "Dansar med Vargar" är med här i en roll som den "etniske mannen med mycket visdom". Skrattretande!
ända inget totalt haveri sa den far en tvaa.

Elysium

Den här filmen är verkligen bra. Den är full av känslor som smittar av sig. Jättebra skådespelare och manuset är en dröm. Ändå finns det några små missar som kunde ha gjorts lite bättre och därför får den en fyra. En mycket sevärd film!

Mikael

Riktigt bra film!

Detta är utan tvekan en av de vackraste filmer jag har sett. Piper Perabo, Jessica Paré, Graham Greene och till och med Mischa Barton gör mycket bra insatser, och historien är otroligt gripande. En angelägen och viktig film som visar mig hur högt vi kan älska och vad vi är beredda att göra för att behålla den där speciella personen i våra liv. Den vackraste skildringen av kärlek jag någonsin sett, med Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) tätt efter sig. Denna har tagit sig in på plats 20 på min topplista och kommer förmodligen hålla sig där mycket länge.
"Don't ever touch a raptor."

nikiheden

Detta är fysisk smärta. Det gjorde bokstavligt talat ont i mig när jag såg filmen. Eller, varje gång jag ser filmen. En av få filmer som verkligen har fått mig att förstå hur det kan kännas att vara kär, och framförallt olyckligt kär.
Otroligt rörande och vacker.