Last Castle, The

2,5

Handling: Filmen utspelar sig i fängelsemiljö. En flerfaldigt dekorerad general, döms i krigsrätt till ett långt fängelsestraff. Fängelset han kommer till är ett av de mest välbevakade i landet och drivs av den hänsynslöse vaktchefen Winter. Konflikten mellan de båda männen trappas upp när generalen bestämmer sig för att uppvigla de andra internerna mot Winter.

År: 2001

Michael Irby
Frank Military
Maurice Bullard

BlackHawk

typiskt amerikansk men det hindrar det inte för att den är faktist bra och underhållande.. Visst, vissa overkliga scener men endå.. Filmen hade bra story och jag gillar fängelsefilmer i allmänhet.

yourbirthdaypresent

otroligt värdelös och fånig.

rivulet

typiskt amerikansk. känns väldigt mycket som tvserien cops, och de tär INTE en bra grej... visst finns det en del highlights, men det hela blirväldigt klyschigt och det är där filmen faller. ahde den varit lite mer originell i fråga om manus och idéer hade jag definitivt gett den högre betyg; det är INGET fel på skådespelarna!

ashkan

typisk amerikansk fängelsefilm som inte håller måttet

Kom igen! den är inte dålig men inte över-bra heller. den är undehållande och man ser den utan problem kanske lite väl "heder" och amerika över den men det funkar ju!

Det här är en typisk amerikansk actionfilm som inte bjuder på särskilt mycket nytt. Hyfsad underhållning, men jag kan inte låta bli att störas av en scen i inledningen som är en total rip-off av ”Nyckeln till frihet”. Godkänt får det bli.

eco

Trist film med dålig/töntig handling, VÄLDIGT amerikansk!