Flykten från L.A.

1,9

Handling: Året är 2013. Snake Plissken (Russell) kommer till Los Angeles efter att staden drabbas av kraftig jordbävning. Hans uppdrag är att bland ruinerna hitta det vapen som kan förinta världen. Missa inte när Snake surfar längs Wilshire Blvd, spelar basket på Coliseum, störtbombar nöjesparken Happy Kingdom och stöter på en hejdlös blandning av vänner och fiender.

År: 1996
Regissör: John Carpenter
Originaltitel: Escape from L.A.
Ingår i tema: Post-apokalyptisk

Peter Jason
Jordan Baker
Caroleen Feeney

tessan81

År 2013 har LA förstörts av en kraftig jordbävning. En terrorist har fått tag i en manick som kan slå ut hela världen. Snake Plissken blir ofrivilligt den som ska förhindra att så sker. Det här är inte min typ av film men jag vet så mycket att det finns filmer i samma genre som är mycket bättre än det här. Det finns stundtals ett visst mått av underhållning. En sekvens i filmen ger en liten taskspark åt dagens skönhetsoperationshets.

en ripp off på första filmen och denna här va den värdelös

behövde kurt russel lite cash måtro eftersom han hoppar på det sjunkade skeppet och hur kan John Carpenter göra en uppföljare på sin klassiker?har han ramlat i trappan eller nåt sånt här..han e emot uppföljare och hoppar oftast av men här så stannar han..mysko för mej

Sämre uppföljare till Flykten från New york.
Denna film är varken särskilt spännande eller cool.

Oskar_90

Oj, en taskig remake?

En ganska ljummen uppföljare med en väldigt trist Krut Russel, han spelar över lite som den ökände Snake Plissken, och storyn är precis likadan som föregångaren, och upprepningar i uppföljare är jag inget fan av. Dessutom är effekterna genom-usla, att de faktiskt är snyggare i föregångaren är svårt att tro, men det bjuds på bra action, och mer Snake Plissken.

Jämfört med första filmen så känns det här mer som en smålarvig parodi. Den har dock sina stunder, men Russells Snake är inte lika cool som första gången. Alla datoranimerade effekter sänker också helhetskänslan. Stark tvåa!

tessan81

Flykten från New York (1981)