Som hund och katt

2,5

Handling: Delvis animerat familjeäventyr om kampen om herraväldet på jorden, ett krig som hittills kunnat avstyras genom en ohelig allians mellan djuren. Nu tycks denna period av bräcklig fred ha tagit slut. Den maktgalne och stridslystne perserkatten Mr. Tinkles har brutit djurens vapenvila för att göra en massiv attack mot 'människans bästa vän'. Hundarna som gör allt för att skydda människorna, har i dessa dystra tider dessutom fått en av sina bästa hundagenter utslagen av katterna.

År: 2001

Sharon Dyall
Johan Hedenberg
Kristian Ståhlgren
Jennie Jahns

En 2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Måste bara poängtera att jag ser denna nu första gången 150825 då jag är 41 år gammal. Hade klart tyckt denna var bättre och tänkt nostalgiskt på den om jag sett den som barn.

annamedZ

Tycker att filmen är super. Jag älskade den när jag var liten, och kan inte heller nu slita mig ifrån den. Är man hund- eller kattmänniska blir filmen hundra gånger bättre, eftersom dessa i regel vet om många av de djurbeteenden filmen driver med. Humorn och tankegångarna bland individerna i filmen är så pass komiska och lustiga att man inte kan se den utan skratt. :)

inget direkt märkvärdigt en okej film men ingen höjdare

okej, rolig första gången men tråkig dom andra gångerna

Cottage Cheese

Bra för småbarn men ändå lite småtöntig. Den klarar knappt ett godkänd.

andreas_96

det var det absolut sämsta jag nånsin har sett vem vills se på nåra galna föräldrar och några katter och hundar som är elaka mot varandra

AniloraK

den här filmen sög, herregud, det här var en av de sämsta filmer jag sett.

Som hund och katt - Kitty Galores Hämnd (2009)