Peter Pan

Handling: Wendy måste sluta att berätta sagor för sina småbröder och bli en vuxen kvinna. Men när sagorna lockar själva Peter Pan att lyssna, tar han syskonen med till Landet ingenstans, där de får uppleva äventyr med De bortkomna pojkarna, pirater, krokodiler och - inte minst - den hemske Kapten Krok.

År: 2003

Patrick Gooch
Saffron Burrows

Den här filmen är bra!! Se den!! Jeremy Sumpter är SSÅÅÅÅ snygg!! :P

magnus_65

Bästa versionen av berättelsen om Peter Pan någonsin.

Hook

Århundradets bästa saga är här. Alla barn växer upp ... nja nästa alla. I filmen "Peter Pan" får vi följa barnen i familjen Darling på ett storslaget äventyr tillsammans med Peter Pan. Med den hämndlysne Hook så blir detta en storslagen sagoberättelse med detaljer, storslagna miljöer, underbara specialeffekter och inte minst enastånde skådespeleri som gör filmen mer än sevärd för resten av livet. i rollerna ser vi Jason Isaacs ("Harry Potter" & "Patrioten") som Hook & Jeremy Sumpter som blev den första pojken att spela Peter Pan-rollen i en live-action film. Baserad på James Matthew Barries bok och i regin av P.J. Hogan ("Min bäste väns bröllop"), "Sagan om Ringen"- släng dig i vägen. Med filmen "Hook" från 1991 som var en fristående uppföljare på boken så blev Pan-franchisingen återupplivad, sen den film har jag längtat efter att de skulle göra en film som baserades på boken. Men efter den här rullen så är jag...faktiskt nöjd. Filmen avslutar på ett mycket bra sätt och får mig allafall att tänka att här har dom verkligen försökt vara trogen till källan. "Peter Pan" är ett äventyr som man kan se i vilken ålder som helst.

Regi: 3
Manus: 3+
Skådespeleri: 4

Slutsats: 4-

Well, for starters the animation is not the best. And the producers could not decide wether they should make a children's movie or an more grown up version.

I saw this as an adult for the first time, so no nostalgia pushing my rating higher. Sure, somewhat charming, but also childish. I saw this once.

Uppskattade att filmen inte var barnvänlig i alla skeden, lite mycket visuellt våld för det.
Sen så var alla viktiga karaktärer förutom Smee väl castade.
Gillade de nästan tecknade bakgrunderna som t.ex. molnen och himlarna.

Shadowplay

Jag gillar den inte, fast jag gillade Peter Pan när jag var liten. Men inte nu, usch. Försökte verkligen kolla på den men den var inte rolig alls. Ända som är bra i så fall är väl att den är bra gjord och fina effekter och sånt.

Jätte bra film är lika bra som den teknade!

En oerhört rolig, trevlig och underbar version av klassikern peter pan. stark 4a

Flora

historien har man ju hört förut, nu berättades den bara än en gång i en ny film. men jag gillar den. och vem kan inte låta bli att bli småkär i peter pan? en riktig heting måste jag säga.

Emme H

Peter Pan är sjukt söt...gillar filmen också.