Apollo 13

Ta bort betyg

Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: Det har gått mindre än ett år sedan den första människan gick på månen. Apollo 13 gör en rutinresa i rymden. Plötsligt hörs ett meddelande: "Houston vi har ett problem". Astronaterna är strandade i rymden, i ett skadat rymdskepp. I kontrollrummet på jorden kämpar ett team mot tiden och alla odds för att få dem hem.

År: 1995
Kevin Bacon
Gary Sinise
Ed Harris

Sofia92

Jag myste faktiskt när jag såg Apollo 13, handlingen är skickligt framförd och fullt trovärdig. Jag gillar också berättartekniken och skådespelet som är helt lysande. Extra bra är det att fokusen inte bara läggs på själva resan, utan allt som överhuvudtaget rör resan. Det blir då ett bättre sammanhang som lättare engagerar, och hela filmen får ett djup precis som karaktärerna. Trots längden blir det aldrig det minsta segt och filmen har en skön känsla hela vägen. Stark fyra.

Det här är den sanna historien om resan som Apollo 13 skulle göra till månen. Det är trovärdigt och bra filmat. Man kan inte låta bli att få cellskräck när de sitter i den trånga månlandaren. Ibland blir det segt och betyget landar på en svag trea.

En personlig favorit. Den är berörande och det faktum att det faktiskt har hänt är lite skrämmande.

Milla86

Herregud vilken spännande film! Det tekniska språkbruket blir inte för överhängande, utan allt går att förstå.

Bra sammansättning av skådespelare som gör att det känns äkta. En sådan här film gör att man får perspektiv på livet och vad som är viktigt här i världen.

Något trist bara att det endast är manliga ingenjörer som jobbade på NASA på 70-talet. Undrar om det överhuvudtaget har skett någon förändring där idag.

Yasmin

Ganska bra och spännande film.

Sofia92

En bra och ganska spännande film även om man vet hur den slutar.

En spännande och intressant film, med en strålande Tom Hanks! Bör ses!

Hanes

En väldigt lyckad historia om haveriet ombord på Apollo 13. Bra musik, bra skådespelare och en härlig stämning hela filmen igenom