Hotet från underjorden 2 - Efterskalv

Handling: Graboiderna" är tillbaka i ett större antal än förut. Earl Bassett och hans nyfunna assistent är anlitade för att finna dem, och allting går bra tills "graboiderna" muterar till mindre varianter med ben...

År: 1996
José Ramón Rosario
Thomas Rosales Jr.
Kate White

torulf

Det här är en mysig skräckserie som man helst bör se i den ordning de är gjorda. De har referenser till föregångarna och monstren visar nya egenskaper för varje film. Jag gillar karaktärerna skarpt. Ett pluss är att den utspelar sig mycket i dagsljus. Tvåan är den jag tycker minst om men den är ändå värd en stark trea. Gillar man ettan så kan man gott se tvåan också.

En -3 som fil, i sin egen genre & som underhållning.

Crocodile

Jag tycker om den här filmen den är så rolig. En film för alla monster film älskare.

Timoti

Mycket sämre än första fimen.
Är denna film en komedi eller en action?

Royban

Den här uppföljaren innehåller många av elementen som gjorde första filmen så underhållande men saknar tyvärr samma känsla av fara och har ett rätt underväldigande klimax. Dessutom saknas Kevin Bacon, och Burt Wards karaktär är inte intressant nog för den största rollen, vilket drar ned filmen lite.

Fortfarande kul, och Burt Gummer är ju kvar, vilket hjälper.

torulf

Hotet från underjorden (1990)
Hotet från underjorden 3 (2001)
Hotet från underjorden 4 (2004)
Tremors 5: Bloodlines (2015)