Den onda dockan 2

Handling: Efter att nästan ha blivit dödad av dockan Chucky bor nu Andy hos en fosterfamilj. Han försöker glömma, men känner på sig att Chucky vill ha hämnd. Och visst vill Chucky det! Men ingen tror Andy som återigen får ge sig in i strid mot den onda dockan...

År: 1990

Matt Roe
Herbie Braha
Edan Gross

Copyright Universal Pictures

Bra uppföljare om än med något korkat och irriterande manusupplägg. Ändå väldigt spännande och proffsigt gjord. Suveränt slut som utspelas på en leksaksfabrik. Stark trea!

"Playtime's over."

Det bästa/vidrigaste med den här filmen är slutet - i fabriken när Chucky går sönder mer och mer. När han klämde av handen fick jag själv ont i handleden.

Filmen var bitvis lite lustig och hade en trevlig sista kamp scen men jag föredrar helt klart föregångaren som även förmedlade lite obehagskänslor och hade ett bättre manus. Den här filmen var inte det minsta läskig, snarare tyckte jag man verkade ha satsat mer på splatter-effekter än en skräck stämning.
Jag hade sen föredragit om dockan inte hade varit så mänsklig, för vad är då vitsen med att ha en docka i rollen?

Crocodile

Den Onda Dockan 2 är bara lite bättre en den första filmen och precis som i den första filmen så är det endast de sista 20 minuterna som är väldigt spännande.
Skådespelarna var bra, väldigt bra jämfört med skådespelarna i den första filmen. Filmen var hyfsat snyggt gjord men en del av special effekterna var inte över huvudtaget bra.
Filmen handlar om en docka med en seriemördares själ som efter att ha förstörts i den första filmen kommit tillbaka till liv, dockan vid namn Chucky är nu lagad och ute efter ett barn vars kropp är viktig för Chucky, barnet som var Chuckys första ägare får ännu en gång gå igenom ett helvete när chucky kommer tillbaka till hans leksakslåda. Handlingen är godkänd men jag tycker att den kunde varit bättre. Filmens soundtrack låter bra och skapar emellanåt en spännande stämning.
Jämfört med alla andra skräck filmer med dockor och lekasaker så är Den Onda Dockan 1 till 5 de roligaste man kan hitta, alla Chucky filmer är sevärda för att dem faktiskt är roliga som in i men det är långt ifrån lika bra som Fredagen den 13e, Halloween och Terror På Elmstreet filmerna.

Den är helt okej. Hoppade till faktiskt i bland.

Arcadia

Chucky är lika elak än...

magnus_65

Det här är grejer det.

stankovic

Lika skräckfylld som ettan,Chucky regerar ännu en gång.

Karin

Helt vrickad och helt underbar!

Den onda dockan (1988)
Den onda dockan 3 (1991)