Christine

Handling: Hon föddes i Detroit... på en bilfabrik. Men hon var inte som de andra bilarna. Djupt inne under hennes karosseri levde något övernaturligt. Hon är Christine - en röd och vit Plymouth Fury från 1958 - vars unika standardutrustning inkluderar en ondska som hämnas brutalt på alla som står i vägen för henne.

Christine lockar till sig den 17-åriga Arnie Cunningham (Keith Gordon), som blir attraherad av hennes runda former och blänkande kromutrustning. Hon kräver Arnies totala hängivenhet, och när någon försöker att komma emellan dem, faller de offer för Christines ondskefulla vrede.

Baserad på romanen av Stephen King.

År: 1983

Stuart Charno
Kelly Preston
Marc Poppel
Robert Darnell

de var ett tag sen jag såg den men den var okej lite knepig kanske men det funka

Sallee

Filmen var helt okej de första 15 minuterna, men spårade ur senare tycker jag. Inte precis en film som jag skulle vilja se om flera gånger, utan det räckte för mig en gång. Inte direkt skrämmande som jag hade förväntat mig, skådespeleriet var väl sådär. Handlingen är väl si så där !, ingen film jag rekomenderar iallafall.

Ibland snubblar man över filmer som egentligen inte är särskilt dåliga, men som man ändå inte tycker om av någon anledning. Soundtrack, skådespel, avrundning ... det allra mesta är faktiskt rätt okej, men filmen är ändå förödande tråkig. Jag tvingade mig igenom hela rullen för att sedan kunna glömma den - något jag inte hade kunnat göra om jag inte visste hur den slutade. Seg och ointressant film från början till slut.
"The kid's dead, Arnie. They had to scrape his legs up with a shovel."
"Well, isn't that what you're supposed to do with shit? Scrape it up with a little shovel?"

Hmmm ganska löjlig film egentligen. Inte läskig det minsta men gillar Keith Gordons skådespel från mobbad till psyko, spelar riktigt bra men tyvärr en 1:a till filmen.

Arcadia

något av de sämre jag sett men den är okej.

Ganska spännande och otäck film.
Han som spelade Arnie var mycket bra.

jezzie86

Detta är en helt skrattretande film, kändes snarare som en komedi än en skräckfilm när jag såg den. Det går helt enkelt inte att göra en (bra) skräckfilm där en gammal bil har huvudrollen!