Perfect World, A

3,8

Handling: Efter att ha rymt från fängelset, kidnappar Butch Hanes och hans partner Terry Pugh en pojke. Under sin resa upptäcker de deras likheter och vad de har genomlidit. Tillsammans jagas de av Red Garnet med sin polisstyrka.

År: 1993

Kevin Costner
Laura Dern
Keith Szarabajka
T.J. Lowther

Det här var för mig en positiv överraskning som jag inte ens hört talas om innan jag såg den. Clint Eastwood har som regissör aldrig lyckats övertyga mig, men det blev det ändring på nu. Denna film kan man säga består av två parallella historier - dels får vi följa brottslingen med sin "gisslan" och dels får vi följa polisen som jagar dem. Delen med Kevin Costner och ungen är helt underbar på alla sätt med ljuvliga skådespelarinsatser, sköna repliker, humor och djup.

Vad gäller den andra delen med poliserna som jagar dem är det katastrof! Clintan gör sitt vanliga misstag genom att själv vara med i filmen och både han och b-skådespelerskan Laura "Jurassic Park" Dern är pinsamt dåliga och klyschiga. Men allt som allt så charmas jag ändå av det här och betyget blir snedstegen till trots en svag fyra.

"En av Clintans bästa filmer. Costner i sin bästa roll. Tårar, värme och lycka i ett enda stort paket"

Clint Eastwood levererar en väldigt bra film med en väldigt, väldigt bra och övertygande Kevin Costner.
Intressant story och bra skådespelare väcker den här ganska trista och långdragna filmen till liv och ger den en stark själ.

Det är en vacker film om nyfunnen vänskap som verkligen sätter sig. Clintan har lyckats bra med detta i filmen, mot slutet (som är sorgligt) så märker man verkligen hur bra Clintan är på att övertyga folk med sina filmer, med känslomässiga ögonblick alltså. Detta märker man tydligt i hans senare filmer också: Million dollar baby och Mystic River till exempel.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 4
Skådespelare: 4
Effekter/Foto: 3
Filmlängd: 3

"A perfect World" får en svag fyra av mig, det är en bra film, men inte "A perfect movie", lite kortare, och mer info om personerna i filmen, de som bara försvinner som skuggor i gränder innan man ens stött på dem.

Dan banan

Ännu en fantastisk film beskådad. A perfect world var förvånansvärt bra och jag är riktigt nöjd. Manuset är unikt enligt mig, och jag har inte sett något liknande. Filmen är ganska oförusgäbar och det mesta kombineras ihop till en väldigt behaglig rulle som jag beundrar och som jag aldrig kommer att glömma. Manuset är smart ihopsatt med snygga dialoger och ett kort sagt suveränt resultat. Skådespelarnas innsatser är imponerande och jag personligen tycker att Costners rolltolkning är skitbra.

Visst känns filmen ganska så lång ,men det fylls upp till 100 och jag gillar filmen. Jag lyckades tillslut klämma fram några tårar mot slutet och jag måste ge A perfect world ett bra betyg. Filmen skänker kännslor tillsamans med ännu mera kännslor och karaktärerna är otroligt bra utformade. Jag skulle gett filmen en femma ,om musiken hade varit snäppet bättre.En stark fyra helt enklet. Det här måste ses ,en underbar historia på vita duken.

clint_estwood

Gryym film! Imponerad av Kevin Costners skådespeleri! Clintan, bra som vanligt!

Mycket gripande, tragiskt och tänkvärt. Bra skådespelarinsatser, särskilt av Kevin Costner och Clint Eastwood. Svag fyra. Bör ses av alla som gillar drama.

Till och börja med var manuset väldigt fashinerande.Effekterna var helt okej samt fotot i filmen.Skådespeleriet i filmen var riktigt bra,då innriktar jag mig mest på skådespeleriet av Kevin Costner,som spelade riktigt bra i sin roll som kidnappare.Filmen var väldigt spännande och mot slutet höjdes spänningen i filmen till en högre höjd.Filmen var stundtals otroligt gripande och då tänker jag mest på slutet av denna grymt bra film.Ett helt klart väldigt bra filmval.Det får bli en stark fyra.

Kostner är bra som brottslingen som tar en unge som gisslan. Slutet var dockt lite klichéefyllt

Dan banan

Palla

Älskar den här filmen och den kunde till och med få en hårding som mej att gråta.
En femma är kanske inte ett helt rättvist betyg men det är iallafall vad jag tycker om den =)

Filmen var bara bra. Clintan och Kevin Costner var bra som vanligt.