Raka spåret till Chicago

3,6

Handling: Neal Page är en man som jobbar inom reklambranschen, och det enda han vill är att flyga hem till Chicago för att fira Thanksgiving med familjen. Men det enda som händer är att han drabbas av en massa elände. Elände som personifieras i Del Griffith, en högljudd, men ändå sympatisk säljare, som drar med sig Neal på en vansinnesresa tvärs över landet. Det lär dröja innan Neal får hugga in på kalkonen.

År: 1987
Richard Herd
Susan Kellerman
Matthew Lawrence
Edie McClurg

En humoristisk och lite galen film som muntrar upp stämningen. Bra skådespeleri. Slutet är ganska givet men det gör inte så mycket - vägen dit ger många skratt och har du inte sett filmen så rekommenderar jag den!

Audrey T

Rolig film som särskilt har John Candy att tacka för att den fungerar så bra. Även om han spelar en jobbig person visar han ändå en mångsidighet och lyckas få sympatier till sin rollfigur.

siuda

En mycket rolig film med många dråpliga situationer
John candy gör en av sina bästa insatser

BlackHawk

skrattade genom nästan hela filmen. Hur rolig och charmig som helst.

Ganska rolig film. Fast den är lite konstigt att Kevin Bacon står långt upp på rollistan, han är med i ungefär två minuter alldeles i början av filmen.

Moonlighting

En modern klassiker och John Hughes bästa film. Vid första anblick tror de flesta att de har att göra med en medioker skräpkomedi, men raka spåret till Chicago är ett finstämt drama med bitterljuva undertoner och komiska övertoner. Steve Martin och John Candy har aldrig varit bättre. Notera även det underbart ironiska soundtracket.

Timoti

En mycket rolig film! Jag skratta månaga gånger när filmen var på!