200-årsmannen

Handling: Andrew säljs som robot till en familj, men det står snart klart att Andrew till skillnad från andra robotar har kreativa tankar och känslor. Under de kommande 200 åren kom Andrew att lära sig allt om människorna, livet och kärleken. Hans dröm är att bli en riktig människa.

År: 1999

Sam Neill
Oliver Platt

Intressant och vacker.

lindajjj

Först tyckte jag filmen var alldeles förtjusande, men andra halvan drar ner betyget till 2-3. De hade inte behövt göra det till en tramsig kärleksrulle, och han hade inte behövt byta ut sina organ... det hade varit intressant att bara köra på temat i första halvan!

En ganska underhållande och rolig film. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Stark tvåa.

zpexan

Den är gullig och hely ok, men inte spec komisk...

Mysig och underhållande. Dock ganska otrovärdig, men ändå bra. Bra skådespelare! En fyra!

heroin

En av de sötaste och mest berörande filmer jag sett.
Berörde mig så pass mycket att jag anser att "komedi" inte är den rätta genren för denna film...
Jag har sänkt mitt betyg pga att jag i lite högre ålder insett att jag kanske lovordat den här filmen FÖR mycket.
Men den är fortfarande väldigt fin, och berörande. En stark trea blir mitt slutbetyg.

struwe

Bättre än vad jag trodde