Missing, The

Western:

Western:

Handling: 1800-talets New Mexico. En far återvänder hem i förhoppning om att försonas med sin vuxna dotter, Maggie. Maggies dotter kidnappas, vilket tvingar far och dotter att arbeta tillsammans för att få tillbaka henne.

År: 2003
Ray McKinnon
Max Perlich
Ramon Frank
Deryle J. Lujan

Stark film som var skrämmande och spännande när den fick släppa loss. Filmen är lång, blodig och sorgen byggs upp bra till slutet som är ganska självfallet. Jenna Boyd är min favorit i detta drama, liten men med stor potential!

En spännande och rörande film! Se den!

En 3+ som film & i sin egen genre.

Tagline: How far would you go, how much would you sacrifice to get back what you have lost?

En spännande film i vackra miljöer med bra skådespelare, främst Blanchett, Lee Jones & Schweig. Den sistnämnde tycker jag gör en grym tolkning som den bestialiske och psykisk sjuke kidnapparen - verkligen hemsk. Denna film ser man 1-2 ggr i sitt liv. Hamnar nog inte i DVD-samlingen, men den är helt klart sevärd.

Trivia: Val Kilmer, who lives on a nearby New Mexico ranch, agreed to a cameo in this film, secondary to his work with New Mexico's Film Investment Program. / Tommy Lee Jones and Eric Schweig learned some Chiricahua Apache for this film. Their instructors were two of the last three remaining fluent speakers.

tja det är väll ett ganska bra manus och så men inte så spänande.

Hook

Nja...inte särskilt bra eller intressant...

bara massa våldsamt sannolikhet, allt är som dagens amerika fast i en mer bakåt drivande historia, vilket är entt försök att göra det mer intressant och med den klassika konflikten mellan röd och vit man bara är för tråkigt upplagd...

Mattias15

Huvudhistorien är lockande och spännade rakt igenom, men kunde givevis gjorts bättre. Far och dotter relationen mellan Tommy lee jones och Cate Blanschet skildras bra, men dem stora känslomässiga ögonblicken i filmen lever inte upp. Fastän skådespeleriet är bra så berör det här inte mig, många grymma scener berör heller inte mig. Den här rullen har mycket västern ingredienser och är spännade ända till slutet, förutom början som liskom är en uppbyggnad av intrigen. klar trea.

En mycket, mycket, mycket bra film. VÄLDIGT stark trea. Tyvärr måste det vara lite mer för att komma upp till högre betyg, men en väldigt bra film!!