Drowning Mona

Handling: Mona Dearly har lånat sin sons bil. Men det är något fel på bromsarna och Mona kör rakt ner i en flod och drunknar. Polischefen Wyatt Rash misstänker att någonting inte stämmer. Den lokala mekanikern undersöker bilen och konstaterar mycket riktigt att någon har satt bromsarna ur funktion. Polischef Rash drar igång en mordutredning. Det visar sig snart att praktiskt taget varenda människa i den lilla staden Verplanck är en misstänkt mördare...

År: 2000
Paul Ben-Victor
Paul Schulze
Mark Pellegrino
Raymond O'Connor

lite udda men väldigt underhållande film med en syrlig svartkomik som ger en små skratt igenom hela filmen. ibland tycker jag dock att det blir för ovanlig och jag har lite svårare för komedier av det slaget men det betyder inte att jag inte skulle vilja se denna film igen.

tennisemme

Lättsam och bra film om sökare efter den som har mördat Mona. Intressanta och roliga karaktärer. Många kända ansikten. Bland andra Jamie Lee Curtis som, som vanligt, gör en bra insats. Samtliga skådespelare gör en bra insats. Men ändå känns filmen aningen svag. Inget som sätter sig på minnet. Bra musik.

c00per_91

Helt okej svart komedi som tappar lite mot slutet, vilket är synd på en bra historia med många duktiga skådespelare, bla Bette Midler och Danny Devito som återförenas i ännu en svart komedi efter suveräna Hjärtlösa typer