Hidalgo

Western:

Western:

Handling: I århundraden hölls årligen "Ocean of Fire", ett långt överlevnadslopp genom den arabiska öknen, en utmaning endast avsedd för de finaste arabiska fullbloden, omsorgsfullt framavlade av de kungliga familjerna. 1890, bjuder en rik shejk för första gången in en amerikan och hans häst att deltaga i loppet, Frank T. Hopkins, en cowboy och hedersomnämnd ryttare i det amerikanska kavalleriet som utsetts till Westerns genom tiderna bästa ryttare. Shejken vill mäta den amerikanske ryttaren och hans mustang Hidalgos krafter med världens främsta arabiska hästar och dess beduinryttare. Några av beduinerna tänker dock inte låta någon främling slutföra det prestigefulla loppet. För Frank blir tävlingen inte bara en fråga om stolthet och ära utan också om ekipagets överlevnad när de utmanar det omöjliga.

Regissör: Joe Johnston

Joshua Wolf Coleman
Franky Mwangi
Floyd 'Red Crow' Westerman

viktoria

En av de absolut bästa filmer jag sett! Älskar Viggo Mortensen och hästar i gull fart är något av de mest fantastiska man kan uppleva. Filmen är baserad på så mycket styrka och känsla, en film där man verkligen känner viljan att vinna!

//ZzZ//

Hollywood - äventyr som är helt ok för en kväll. Varken mer eller mindre. Svag trea!

Sid

Mycket bra och underhållande film!
Den får en stark fyra.

En bra, spänande film... härlig häst den där Hidalgo =) Filmen får en 4:a

en mycket häftig film med känsliga scener

En ganska förutsägbar film men jag tyckte ändå om den!

jätte bra film kan ses när som helst, har allt.

Crocodile

Väldigt bra men lite seg bara.