Roadkill

Handling: Det är sommarlov och collegestudenten Lewis Thomas har bestämt sig för att dra ut på en bilresa tvärs över USA och ta med tjejen i hans drömmar, Venna. Men Lewis romantiska förhoppningar stöter på patrull när han gör ett stopp på vägen för att rädda sin bror Fuller som hamnat i fängelse. Fuller övertalar Lewis att spela en ensam långtradarchaufför ett spratt över kommunikationsradion. Långtradarchauffören, som kallar sig Rusty Nail, låter sig dock inte skämtas med utan tänker nu vara den som får det sista skrattet - och ta ut sin hämnd! Den oskyldiga bilsemestern förvandlas till en kamp på liv och död.

År: 2001

Matthew Kimbrough
Ted Levine

Copyright AB Svensk Filmindustri

rednaxela

En mycket spännande film!

Filmen börjar spännande med en bilfärd.De skojar med en lastbilschaufför genom radion.Ganska otäck om man tänker efter.Den är lite överdriven för detta skämt är inte jätte alvarligt men ändå sätts dem på en kamp om liv och död.Riktigt läskigt slut man får kalla kårar se den.

En stark 3:a

ludvigssonida

En mycket mycket bra film tycker jag de va en bra handling och bra skådespelare...

Bilbo_one

Bravo, spännade hela filmen igenom. Kan inte säga mer än att det var en fantastisk thriller. Stark 5:a

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning!

Riktigt överraskande spännande.

Sid

Riktigt spännande film, helt klart! Dock inte lika läskig som jag trodde att den skulle vara efter att ha läst många av kommentarerna.
Den får en klar fyra.

Bubben

En riktigt spännande thriller som handlar om collegestudenten Thomas som påbörjar en resa över USA för att hämta tjejen han är intresserad av. Han får ta en omväg för att hämta upp sin bror som precis har släppts från fängelset. På vägen börjar de prata med en långtradarchafför över kom-radion som de inte skulle skämta med. Riktigt sevärd.

Evenstar_92

Gillar den här filmen asmycket, kan inte få nog av den!
Den skrämmer en skitmycket, även fast det inte är menat vara en skräckis :P

Essie

jag hade tråkigt en dag och gick till pappas lilla filmhörna som de inte är något att hörra för. alla hans filmer är tråkiga. men så tog jag en film, och de blev den här. o fan, jag såg om den tre gånger. jag älskar den !

Ana-Ana

Äntligen.
Har längtat efter att se en bra film igen, och här är den. På namnet så trodde jag att den skulle vara tråkig, och var därför lite skeptisk.
Men den var inte alls som jag föreställt mig.

Kalla kårar, helt klart. Blev riktigt rädd när "rostiga spiken" dyker upp ibland.
Och riktigt läskiga scener ibland.
Haha, man måste älska slutet (:

En stark 5:a, klart sevärd.

rednaxela

En mycket spännande film!

En stark 3:a

Biopremiär: 2001-10-19

Roadkill 2 - Joy Ride 2 (2008)
Joy Ride 3 (2014)