Ugglor i mossen

Handling: När Harrys lik hittas i en skogsdunge utanför den lilla staden är de som bor där och träffat honom alla övertygade om att just de är - skyldiga!

År: 1955

Parker Fennelly
Barry Macollum
Dwight Marfield
Shirley MacLaine

Intressant och underhålland dialog inte så mycket till thriller.

kaj08

En liten annorlunda Hitchcockfilm. Här driver han med döden, vilket blir riktigt roligt. Bra skådespelare och filmen är inspelad i fina höstmiljöer. En del höstscener fick visst spelas in i studio på slutet, eftersom en storm "förstörde" färgerna på träden genom att blåsa bort alla löv. Lite småkul kuriosa :)

Blev väldigt besviken då jag bara uppfattade filmen alldeles för oseriös. Okej Hitchcock brukar skoja till det och det är bra men hela den här filmen var ett enda långt skämt vilket gjorde att man aldrig riktigt tog till sig det. Den sämsta jag sett av Hitchcock.

NJÄÄÄ!. Icke spännande. Bara fånigt och lamt. SUCK.

Timoti

En skitkul Hitchcock rulle, det bjuds på mycket i den här filmen som, humor, spänning m,m. John Fortseye (vet inte riktigk hur det stavas) spelade mycket i sin roll och det andra skådespelarna är också mycket bra. Alfred Hitchcock har gjort en film med svart humor, som han lyckades rätt bra med. Sen vill jag säga att den här filmen blev aldrig långtråkig eller seg.

Som vanligt njutbart när Hitchcock är i gång. Mycket smart och trevligt mysterium med en ung och söt Shirley MacLaine. Rekommenderas varmt!

tinytom

En mycket rolig thrillerkomedi och även söta Shirley Maclaines debut på film.
Denna rekommenderas varmt.