Gunnar Govin - En man - en röst - en resa

2,3

Handling: En man som presenterar sig som Gunnar Govin och talar med tillgjord röst, förklarar att han gör en "hemvideo" om Sverige. Han pratar själv en hel del framför kameran om olika aktuella ämnen,. bland annat om utbrändhet. Han beger sig också ut på stan - exempelvis till mansjouren i Stockholm - och intervjuar diverse osannolika karaktärer.

År: 2003
Marika Lagercrantz
Mikael Persbrandt
Andrea Edwards

slizy

Den blir godkänd men det var en knepig film enligt mig. Stefan Sauk är ju duktig i sina olika roller. Mikael Persprandt och Kjell Bergqvist lyfter också filmen.

gurran87

Jag kan faktiskt sträcka mig till en 4a för denna filmen! Och det är för Stefan Sauk´s tolkning av alla andra roller som han gör i filmen som jag tycker är skitbra gjort. Sen känns det som att det är en film som vem som helst skulle kunna göra.

Robert_Eriksson

En ganska underhållande film, där man får se en riktigt bra Stefan Sauk i flera olika roller. Bäst är han som Gunnar Govin, en mycket speciell och komisk man. Han och hans systerdotters möte med Kurt, spelad av Mikael Persbrandt, är väldigt roligt. Tyvärr finns det en del scener som känns lite löjliga, men en stark trea tycker jag helt klart att den är värd.

travis--bickle

klockren film. sauk gör sin enda bra roll.
ett plus i kanten för sketcen med gå ivägen kvinnan

stene

zdsrhdjfjz ungerfär så ojämn!

Scholaris

Det blir faktiskt ett underkännande på den här filmen,
ett par roliga scener och några roliga kommentarer,
sen är det inte så mycket mer. Egentligen förstår jag inte hur de har fått skådespelare som
Mikael Persbrandt, Marika Lagercrantz
och Kjell Bergqvist att medverka i ett fåtal scener.
Vissa grejer är dock roliga, så det kan kanske vara kul att se, nära på godkänt, men jag vet ärligt talat inte alltså...