Winners & Sinners 2: My Lucky Stars

Handling: En polis får hjälp av sina barndomsvänner att sätta fast en juveltjuv och befria polisens kollega.

År: 1985
Dick Wei
Ma Wu
Bolo Yeung
Wah Yuen

Når inte riktigt upp till samma nivå som den första filmen, men mycket mer skillnad än så är det inte. En del roliga scener och billig humor. Trodde att Jackie Chan skulle ha en större roll än han hade, men precis som i den första filmen är det inte han som står i centrum av handlingen.

Mycket underhållande och snäppet roligare än ettan. Flera roliga scener och jag blev riktigt överraskad av filmen. Såg den iofs före ettan, men tyckte denna alltså var bättre.

Den här var över all förväntan, särskilt då man inte hade någon förväntan alls. Sunkigt manus och skådespeleri, men vissa saker var riktigt roliga. Särskilt de skämten som Xenomorph inte verkade gilla, de är just de som bryter mot den gamla vanliga trenden om att allt ska vara så djäkla "korrekt".

Xenomorph

Onödig och dålig uppföljare till Winners And Sinners. Jackie Chan har fått en lite större roll men Yuen Biao är fortfarande bara med lite grann i början och slutet. Fruktansvärt usel dubbning på den version jag sett.

Dessutom innehåller filmen en taskig kvinnosyn och några usla skämt om sexuella trakasserier.

Winners & Sinners (1983)
Winners & Sinners 3: Twinkle, Twinkle, Lucky Stars (1985)